Wednesday, February 28, 2007

Invatamantul din romania...part 3

Nu am sa mai insist foarte mult pe problema invatamantului tocmai pentru a nu plictisi... raman la nivel de trilogie pentru ca mai apoi sa revin sau ceva... in caz ca se mareste "buba" din sistem.
Ma gandeam la oportunitatile pe care le avem atunci cand absolvim 12 clase si ma gandeam la ceea ce se cauta in ziua de astazi si ma intreb : cunoaste elevul care iese de pe banci macar 2 limbi straine ? Realizeaza el jungla si competitivitatea careia i se va supune dupa ce iese de pe bancile scolii ? Eu consider ca nu exista suficienti indivizi care doresc sa investeasca in propria lor persoana sau in propria dezvoltare personala doar pentru a fi competitivi... si nu ma refer la cei ce ies din maxim 5 colegii de elita ci de restul care, dupa parerea mea, ar trebui sa reprezinte forta de munca a societatii samd... creeaza de fapt haos...
Pe Scurt : trebuie sa incepem sa dam un rost si un sens educatiei... in contextul in care de la reforma lui Spiru Haret si apoi reforma comunista, astazi nu s-a mai realizat o noua reforma... deci inca stam sub semnul trecutului,,,

4 comments:

ida said...

nici nu cred ca va o reforma prea curand..poate doar daca isi face vreun ministru al educatiei blog si o sa-l gaseasca pe al tau si comentariile aferente..ma gandesc ca daca elevii dau randament in sensul in care exista olimpici, exista genii, atunci ce nevoie avem de reforma?! da, exista si restul elevilor care nu exceleaza, care nu vor fi manageri de succes in romania. te intrebi ce vor face? ei bine, vor pleca in china la cules orez, in portugalia la pescuit..etc etc...si atata timp cat ei trimit bani in tara parintilor/copiilor/neamurilor/prietenilor, atunci guvernul nu poate fi decat multumiti k itnra banii in tara. Problema e k in ultimii ani au plecat si mintile bune din tara si au ajuns sa populeze Microsoftul si alte companii de interes mondial...dar de ce sa-si faca guvernul griji atata timp kt ei aduc renume si mai ales bani tarii. si la urma urmei "mai marii" nu sunt interesati de minti noi, ingenioase si reformatoare ci mai degraba de creiere cu miros de naftalina si mentalitati comuniste care sa-i sprijine.

Cosmin said...

dap... sa speram ca lumea se va intoarce la un moment dat... problema e ca nu exista vreun om cu viziune care sa faca ceva...

Anonymous said...

daca aveti nevoie de un om cu vizionue ..here i am ..eu vad Romania ca o mare adunatura fara conducator fara griji fara atributii clare..fiecare face ce vrea..asta e bine ..pentru ca eu sunt un tip destul de liber..[in masura in care imi permite societatea :D si poate si peste un pic]...idea e ca nu ne trebuie din nou un sistem de erguli care sa ne struneasca pe toti sa ne incorseteze incat sa stoarca si ultimu strop de viziune din noi...valorile ies singure la suprafata si dintr-un mare ocean de becalieni[ma pish pe ei]...daca o sa am ocazia o sa plec din tara cu bursa or smthin like this..dar viitorul o sa-l am in Romania ..eu sunt indragostit in mare de tara asta ..doar ca educatia superioara nu mi-o vad aici :D..e de kkt sistemul scolar superior..
PS:..ce ziceti de faptul ca politica te ajuta sa reusheshti in viata...sa apartii unui partid te ajuta sa reusheshti?

Cosmin said...

oMULE faza cu partidele politice e relativ complicata si relativ simpla :))... depinde foarte mult ce intelegi tu prin reusita in partide politice... adica daca esti intr-un partid conform gandirii mele directe e ca sa aplici doctrina si sa faci ceva pentru societate... si daca asta iti va aduce si notorietate e altceva...
Intr-o lume civilizata nu te duci intr-un partid ca sa reusesti tu in viata, ci din potriva pentru a aplica o viziune in politica... doar daca doresti cu adevarat sa schimbi ceva si nu oricum, ci in bine...
Vei reusi in viata daca vei fi un profesionist, daca vei fi serios...sau daca ai un sot bogat :)) =))... glumeam... e o "chimie"--- se numeste echilibru dupa mine... deci asta e reusita... dupa parerea mea :D